גבריאל סולומון, טכנולוגיה וחינוך בעידן המדע

התפרצותה הדרמטית של טכנולוגיית המחשב לעולמנו שינתה באופן מהותי תחומים רבים בחיינו. הרפואה, עולם העסקים, התקשורת, המחקר, הפרסום והצרכנות השתנו לבלי הכר.

והחינוך? אף כי כל העוסקים בחינוך – החל בקברניטי החינוך וכלה בתלמידים – ערים לפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה, בכל זאת אין מערכת החינוך מצליחה להיענות לאתגר זה ולנצלו ביעילות. לעיתים נדמה שזנב הטכנולוגיה מתחיל לכשכש בגוף החינוך, ולעיתים נדמה שהחינוך מגשש במבוכי הטכנולוגיה.

ספרו של סלומון, פרי הגות ומחקר של שנים אחדות, מתמודד עם האפשרויות שהטכנולוגיה מציעה לחינוך. נקודת המוצא של סלומון אינה הטכנולוגיה ואף לא האפשרויות שהיא מציעה לחינוך, אלא דמותו המיוחלת של בוגר מערכת החינוך על רקע אפיוניה המיוחדים של החברה שבה יצטרך לתפקד. סלומון מתאר סביבות לימוד חדשניות, שבמסגרתן ניתן לטפח את הבוגר המיוחל ושמימושן תלוי במידה רבה בשימושים חכמים של הטכנולוגיה. ספר זה עוסק בשאלות תיאורטיות ומעשיות כאחד ומשלב על ידי כך את המופשט עם הקונקרטי, את הפילוסופי והפסיכולוגי עם הפדגוגי-המעשי. זהו ספר חובה לכל מי שפיתוח החינוך בעידן זה קרוב לליבו.

גבריאל סלומון משמש פרופסור באוניברסיטת חיפה. הוא מוותיקי החוקרים בשאלות של טכנולוגיה, מידיה וחינוך, ועתה גם ראש המרכז לחקר החינוך לשלום.

בשיתוף עם הוצאת כנרת, זמורה- ביתן, דביר. תשס"א 2001, 198 עמ', 70 ש"ח

לרכישה: כנרת, זמורה – ביתן, דביר