ישראל קורן, המסתורין של הארץ: מיסטיקה וחסידות בהגותו של מרטין בובר

 "ספר זה מציב לראשונה במרכז הדיון את שאלת השפעתה של החסידות על בובר. החוקרים לא הרבו לעסוק בשאלה זו ופטרוה בדרך כלל כמעין מס שפתיים שבובר שילם למוצאו היהודי; אך ישראל קורן מראה בספר זה כי תורתו של בובר נבעה, כפי שהצהיר לא פעם בעצמו, מהמקורות החסידיים באופן ישיר לגמרי – על ידי פרשנות אישית משלו לתורתו של הבעש"ט. המחבר מציג במרכז הספר את השאלה: כיצד יש להבין את הפרשנות המיוחדת של בובר ליהדות כחוליה חדשה בהתפתחותה של התיאולוגיה היהודית. ממבט רענן זה על תורתו של בובר הוא מצליח להעביר לקורא את הרושם, שבובר איננו רק חוקר ופרשן של הדורות הקודמים, אלא בעיקר הוגה דעות מהפכן, שדיבר אל תנאי החיים המודרניים מתוך עולם של אמונה לוהטת, בדיוק כפי שעשה הבעש"ט בזמנו לקהל היעד שלו.

ניכר בכל דף מדפי הספר כי מחבר הספר ניחן בחוש מיוחד להבנת דקויות המיסטיקה, ועובדה זאת היא שמקנה לספר זה מעמד מיוחד כממשיך, מבחינה מסוימת, את עבודתו של בובר עצמו."

פרופ' אדמיאל קוסמן

"ספרו של ישראל קורן כתוב בשפה בהירה, רהוטה וקולחת, ולכן הוא מיועד לא רק לחוקרים, אלא לציבור המשכיל הרחב. זהו ספר של חוקר בשל, מפוכח וביקורתי, המראה כיצד והיכן סטה בובר, בפרשנות החסידות שלו, מיסודות שהחסידות קיבלה מן הקבלה. […] הספר עשוי באופן מקורי בדרך שלא נבחנו קודם כתבי בובר."

פרופ' זאב גריס

ד"ר ישראל קורן הוא מרצה בכיר במדעי היהדות. הוא מלמד בחוג למחשבת ישראל ובמחלקה להכשרת מורים במכללה האקדמית לחינוך "אורנים".

יצא לאור תשס"ה 2006, 336 עמ', 89 ש"ח

לרכישה: כתר ספרים