ben zeev pic

אהרון בן־זאב, אהבה, כמעט כל הסיפור

האם אהבה במיטבה כאשר היא טרייה? עבור אנשים רבים התשובה היא "כן" מהדהד. את עוצמת התשוקה הגדולה, המאפיינת אהבה חדשה, אי אפשר לשכפל, ולכן נוצרת כמיהה מתמדת להתחלות מרגשות. פרופ' אהרון בן־זאב מתייחס ברצינות להתנסויות הללו, אך גם מזכיר לנו את יתרונות האהבה העמוקה שזקוקה לזמן כדי להתפתח. תוך שימוש בניתוח פילוסופי קפדני ובהיר, המשולב בסגנון הומוריסטי ומתייחס לחיי היומיום, בן־זאב דן בנושאים כמו ידידות וסקס, אהבה ונישואין, פשרות רומנטיות, בחירת בן זוג, יחסים ברשת, פוליאמוריה, נישואין פתוחים, מין מזדמן, ועוד. בסופו של דבר, המחבר מסכם כי אכן האהבה טעימה ביותר כאשר היא טרייה, אך הערך התזונתי שלה יכול להתחזק עם הזמן.

אהרון בן־זאב הוא פרופסור לפילוסופיה, לשעבר רקטור ונשיא אוניברסיטת חיפה, והנשיא המייסד של האגודה הפילוסופית האירופאית לחקר הרגשות. בן־זאב נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בחקר הרגשות ובחקר האהבה הרומנטית, וספריו התפרסמו בהוצאות אקדמיות מובילות בעולם. בין ספריו בעברית: ישר מהלב (1998), בסוד הרגשות (2001), אהבה ברשת (2004), ובשם האהבה (2008).

"ספרו של אהרון בן־זאב על אהבה הוא ספר חכם. חבל שלא יכולתי לקרוא אותו כשהייתי בן 16."

Noël Carroll, City University of New York

"זהו ספר עמוק ושנון, ולעיתים מצחיק למדי. הוא יכול להיקרא כספר פילוסופי של עזרה עצמית הנוגעת בטבעה של האהבה וכיצד היא משתנה ומתפתחת עם הזמן."

Richard White, Creighton University

"הספר כתוב בצורה קולחת ומעניינת מאוד, והוא מציע התבוננות מעמיקה לא רק על אהבה, אלא על בני אדם בכלל. הספר מהווה דוגמה ומופת למחקר אקדמי שיכול להרים תרומה ממשית לתרבות ולחברה."

רוני מירון, אוניברסיטת בר־אילן

"זהו ספר מרתק המסביר מדוע אנשים רבים מסתפקים היום ביחסים קצרי טווח וחסרי משמעות, בתקווה למצוא יום אחד את ההתאמה המושלמת. לאורך כל הספר, בן־זאב מספק הצעות מעשיות שיכולות לעזור להיפטר מאידיאלים לא מציאותיים ולהתנסות בקסם ההתבגרות עם האדם שאוהבים."

 Berit Brogaard, University of Miami

"ספר רחב־יריעה זה, העוסק בטבעה של האהבה, מביא סיפורים אמיתיים של אנשים ממשיים, כדי להראות שאהבה עמוקה ומתמשכת היא בת השגה. הספר מציג איזון משובב לב בין מחקר רציני ופרוזה כמעט פואטית, היוצר קריאה מהנה ומשעשעת הגורמת לך לעיתים להתפקע מצחוק. האופטימיות של

בן־זאב לגבי האפשרות לחזק פריחה אישית ורומנטית מידבקת ומעוררת השראה."

 Skype Clearly, Columbia University 

בשיתוף עם הוצאת ידיעות אחרונות-ספרי חמד, תש"ף 2020, 320 עמ', 98 ₪.

להזמנות: ידיעות אחרונות-ספרי חמד