ערן שלו וזאב שולמן, עורכים, העיר על הגבעה: הרפובליקה האמריקאית הצעירה – מבחר מקורות  1826-1776

"וְהַדֶּגֶֶל זְרוּעַ־הַכּּּּוׄכָבִים כּׄה בְּגָאוׄן יִתְנוׄסֵס מֵֵעַל אֶרֶץ הַַחׄפְשִיִּים וּבֵית הָאַמִּיצִים"

מתוך ההמנון האמריקאי

 העיר על הגבעה  מציג לקוראים את מקור הקסם והעוצמה, כמו גם את אבני הנגף, שאפיינו את ארצות הברית בראשיתה ומוסיפים להשפיע עד היום על אמריקה המודרנית. יסודותיה המדיניים, החברתיים והכלכליים של ארצות הברית נוצקו בשנות המהפכה האמריקאית (1787-1776) ובתקופת הרפובליקה האמריקאית המוקדמת (1826-1788).

ספר זה מביא לראשונה תרגומים לעברית של תעודות היסטוריות מקוריות – נאומים, יומנים, קטעי עיתונות ומכתבים מחמישים שנותיה הראשונות של האומה האמריקאית. התעודות וההקדמות המבארות משקפות את ההישגים, הלבטים, המתחים וכן את הכישלונות של דור המייסדים של ארצות הברית. כמו כן הן מדגימות את תהליכי האמריקניזציה של הגינונים ושל הלכי הרוח האירופיים, וכן את עלייתם של מאפיינים ייחודיים לארצות הברית.

שערי הספר מקיפים עשרה תחומי חיים ודעת מגוונים, ומבקשים להאיר ולתאר לקוראים ולקוראות את החיוניות ואת קצב השינויים התזזיתי של החיים בארצות הברית גם לפני מימוש הפוטנציאל האדיר של המעצמה היבשתית הצעירה. ארצות הברית, אף ששורשיה נטועים באירופה, ובעיקר באנגליה, נוסדה ועוצבה בתנאים ששררו ב״עולם החדש״, הרחק מהיכלי הכוח האירופיים, כשעתידה טמון במרחבי המערב העצומים.

הספר יאפשר לקוראי העברית להבין ולהעריך את מקורותיה של הדינמיות האמריקאית, כמו גם את כישלונותיה של ארצות הברית הצעירה בשנים שבהן התעצבה, ובכך יתרום להבנה טובה יותר של מעצמת העל האמריקאית בת זמננו.

פרופ' ערן שלו הוא היסטוריון של ארצות הברית וראש בית הספר להיסטוריה, אוניברסיטת חיפה.

ד"ר זאב שולמן הוא היסטוריון של ארצות הברית המוקדמת.

בשיתוף עם פרדס הוצאה לאור, תשפ"ב-2021, 312 עמ', 96 ₪.

להזמנות: פרדס הוצאה לאור