ריצ'רד וברניס לזרוס, רגש והגיון: להבין את הרגשות שלנו

רגש והיגיון הוא מסע אל מסתרי הלב, אל גנזי הנשמה, אל החוויות רבות הפנים שחש אדם – הרגש. רגשות הם הדלק המניע לפעולה את הגוף האנושי, או מצמיתים אותו: הם תזמורת רבת כלים ועתירת צלילים של האדם, המתזמר אותם לכלל עלילה דרמטית מקפת. חיים ללא רגשות הם תרגיל בשעמום, באפרוריות, בעקרות. ואילו אדם השולט בהם כראוי יוצא נשכר: הוא מסלק רעלים, מסתגל לסביבה משתנה, ואפילו משגשג.

ריצ'רד לזרוס,אדריכל העיצוב הרגשי של הפרט, נסמך בספר זה על ארבעים שנות מחקר חלוצי כדי להסביר לקורא איך מתעוררים רגשות, איך מטפלים בהם ואיך הם מעצבים את השקפותינו על עצמנו ועל הזולת. המחבר ושותפתו לכתיבה, ברניס לזרוס, מביאים לקורא ספר ראשון החורג גם מן העגה הקלינית המסורבלת, שפעמים אינה נהירה כל צורכה למשתמשים בה, וגם מן הפסיכולוגיה העממית הרדודה של ספרי העזרה העצמית. בסגנון בהיר, מרתק ומאיר עיניים, השניים מנתחים לעומקם חמישה עשר רגשות, מאהבה ועד קנאה, ומראים כיצד המשמעות האנושית שאנו מקנים לאירועים בחיינו מעוררת רגשות כמו כעס, חרדה, אשמה וגאווה. המחברים אף מנתצים את האמונה העממית שלפיה רגשות אינם רציונליים, ומוכיחים שהרגשות ותהליכי החשיבה האנליטית שלנו קשורים קשר בל יינתק.

רגש והיגיון הוא ספר מרתק שיעשיר כל קורא שחיי הרגש שלו מעוררים בו עניין.

ריצ'רד לזרוס, שהיה פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת ברקלי, הוא מחברם של ספרים רבים, ובהם Emotion and Adaptation. ברניס לזרוס, אשתו, היא סופרת. 

"מרתק… מדריך שימושי וכתוב בבהירות לרגשות אנוש." Kirkus Review

"ספר מקורי, פרי מחשבה עמוקה." Journal of Mind – Body Health

בשיתוף עם הוצאת כנרת, זמורה- ביתן, דביר. תשס"א 2001, 418 עמ', 82 ש"ח

לרכישה: כנרת, זמורה – ביתן, דביר