hypnosis-240

אודי בונשטיין, היפנוזה: דרכה של הנפש ליצור את הגוף

למיטב זכרוני, העניין שלי בהיפנוזה הוצת בתחילת גיל ההתבגרות בעקבות קריאת ספרו של ריצ'רד באך, 'תעתועים'. ספר זה, אשר כיום נראה לי נאיבי למדי, שימש לי אז מעין מורה דרך רוחני. אחד הרעיונות המרכזיים בספר הוא שרצון עז ומאמץ נחוש מספיקים להגשמת משאלה. עננים אמנם לא למדתי להזיז… אולם למדתי שכל אחד מאיתנו יכול לגרום לתופעות דומות בגופו…

• האם ההיפנוזה באמת מאפשרת לנו להיזכר במודחק, בנשכח? עד כמה ניתן להרחיק בעזרתה במסע לאחור בזמן?

• האם וכיצד ההיפנוזה מאפשרת לטפל במגוון בעיות רפואיות, דנטליות ופסיכולוגיות?

• האם מסוכן להשתמש בה? האם יהיה אפשר 'לשלוט' בי בעזרתה? האם יהיה אפשר לחשוף את כל סודותיי? ומה אם לא אתעורר, אם 'אתקע' במצב של היפנוזה?

• אם היפנוזה אינה קסם או מאגיה, אם מדובר בכלי מקצועי, רציני ואחראי, כיצד ניתן  להסביר את מה שנראה לעתים כמו מעשה כשפים?

• מדוע חוקק בישראל חוק המתיר את השימוש בהיפנוזה רק לאנשי מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה, הרפואה ורפואת השיניים?

הספר שלפניכם בוחן באופן מעמיק, מקצועי ומקיף את אחת התופעות המרתקות שהמוח האנושי מסוגל להן – ההיפנוזה. צעד אחר צעד יפסע הקורא בנתיב מרתק המתחיל בהתבוננות בתופעות היפנוטיות בסיסיות, ממשיך ומתאר את ההקשר ההיסטורי ואת ההיפנוזה בקולנוע ובטלוויזיה, בוחן את התפתחותו הייחודית של התחום בישראל ומסיים בדרכי יישום ספציפיות של היפנוזה, כולל הדגמתן בעזרת תיאורי מקרים.

לב לבו של הספר הוא שילוב הידע הרב לכדי תמונה אחת כוללת וקוהרנטית, תוך הצגתה של גישה תיאורטית חדשה ומקורית בעלת תועלת יישומית ומחקרית. הרעיונות, הנתמכים בממצאים אמפיריים ראשוניים, עשויים לבשר על שינוי פרדיגמטי פורץ דרך בהבנת התחום.

חדשנותו ומקוריותו של הספר יעשירו את אנשי הרפואה והפסיכולוגיה המתעניינים בתחום, כמו גם את ציבור הקוראים המשכיל אך הלא־מקצועי. זהו ניסיון ראשון לפנות אל הקהל הרחב מתוך שקיפות מלאה ואחראית ובלא הנופך האפל, המאגי והעל־טבעי שנקשר (שלא בצדק) להיפנוזה.

ד"ר אודי בונשטיין הוא פסיכולוג קליני מומחה, מדריך בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה ופסיכולוג רפואי מומחה. הוא מורשה לעיסוק, למחקר ולהוראה מדעית בהיפנוזה, ומנהל את מכון 'הדדיות', שהוא מכון מוכר ללימודי הפנוט. מלבד עבודתו בקליניקה פרטית, ד"ר בונשטיין הוא הפסיכולוג הראשי בבית החולים לגליל המערבי בנהריה ויו"ר האגודה הישראלית להיפנוזה. ספרו הקודם 'העין הפנימית' (2011), ראה גם הוא אור בהוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה וידיעות ספרים.

זוכה בפרס בהט לספר העיון המקורי הטוב.

בשיתוף עם הוצאת ידיעות אחרונות-ספרי חמד, תשע"ד 2014, 424 עמ', 128 ₪.

להזמנות: ידיעות אחרונות-ספרי חמד