יובל לוריא, בעקבות משמעות החיים: מסע פילוסופי

מהי משמעות החיים? בספרו בעקבות משמעות החיים: מסע פילוסופי יובל לוריא מזמין אותנו להצטרף למסע מרתק בעקבות ארבעה הוגים מן העת החדשה – טולסטוי, ויטגנשטיין, סארטר וקאמי – שהתמודדו כל אחד בדרכו עם שאלה עתיקת-יומין זו, המצויה על קו התפר שבין פילוסופיה לדת ולפסיכולוגיה. המסע  מתנהל על פני המסלולים שהתוו ארבעת ההוגים הללו, ובמהלכו לוריא מפגיש אותנו עם אתרי נוף מרשימים המכוננים את התהייה על משמעות החיים – חידת החיים, בעיית החיים, מובנו של העולם, המצאת משמעות לחיים, אובדן משמעות לחיים ועוד. הוא מסמן עבורנו תחנות דרך מרכזיות בשיח הפילוסופי על משמעות החיים בתקופה המודרנית, מצביע על דרכים ללא מוצא מול נקודות תצפית מנהירות, ומסיק מסקנות לגבי החיפוש האישי אחר משמעות החיים.

לתוהים על משמעות החיים – אנשי מקצוע וקוראים מן השורה – הספר מספק בעלי-ברית פילוסופיים לתהייה, לחיפוש, למבוכה, לשיחה ולחשיבה בנוגע למסע שמתחילתו נגזר על כל אחד מאתנו לעשותו בעצמו.

יובל לוריא רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת קורנל בארה"ב. מאמריו  וספריו דנים בסוגיות הנוגעות לפילוסופיה של הנפש, אתיקה, תרבות, משמעות ופרשנות. מאז 1973 הוא חבר המחלקה לפילוסופיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

זוכה בפרס יעקב בהט לספר העיון המקורי הטוב

בשיתוף עם הוצאת ספרית מעריב, תשס"ג 2003, 364 עמ', 89 ש"ח