דניס אוברביי, איננשטיין מאוהב: רומן מדעי

מיהו באמת האיש ששינה לעד את תפיסת הזמן והמרחב שלנו? בביוגרפיה המבריקה ומאירת העיניים אינשטיין מאוהב, אנו מתוודעים סוף סוף לאלברט האיש בנפרד מאינשטיין האגדה. הביוגרפיה מציירת אותו במלוא אנושיותו, עם הגחמות שלו, עם חוש ההומור ועם האֵם השתלטנית.

באינשטיין מאוהב מצטייר המדען כגבר צעיר בן תקופתו: משתמט מהצבא, בוהמיין עם סגנון, משורר, פקיד זוטר במשרד הפטנטים, כנר, רוח סערה מלא כריזמה שהטביע את חותמו הכאוטי גם בחייו האישיים וגם בחייו המקצועיים.

הספר מתמקד בחייו במהלך שני העשורים הראשונים של המאה העשרים, כשהגה את תורת היחסות, על תפיסתה הגמישה את המרחב והזמן, כשעמד לראשונה על הכאוס הקוונטי בלב האטומים – הישגים שהביאו למהפכה בחשיבה המדעית המודרנית.

עם כל כישוריו, אינשטיין היה נער מאוהב – לא רק במרחביה המשכרים של הפיזיקה, אלא באישה יוצאת דופן שהיתה עתידה להיות אשתו הראשונה: מילווה מאריץ', מתמטיקאית סרבית מחוננת וקודרת, שותפה בעשייתו הקדחתנית, אך גם אישה חולנית ומעורערת.

במחקר מקיף, המסתמך על מאות מכתבים שטרם פורסמו, עיצב דניס אוברביי ביד אומן את דיוקן התבגרותו של המדען שהפך להוגה המשפיע ביותר בעידן המודרני.

דניס אוברביי הוא עורך מדעי ב"ניו יורק טיימס" וכתב מדעי עטור שבחים, שמאמריו הופיעו בין השאר ב"טיים" וב"ניו יורק טיימס מגזין". ספרו הראשון הלבבות הגלמודים של הקוסמוס היה מועמד לפרס המבקרים לספר עיון וכן לפרס ה"לוס אנג'לס טיימס" במדע. הוא מתגורר בניו יורק.              

  בשיתוף עם הוצאת כנרת, זמורה- ביתן, דביר. תשס"ה 2005, 400 עמ', 78 ש"ח

לרכישה: כנרת, זמורה – ביתן, דביר