אהרון בן זאב, נפש: הסבר פילוסופי-פסיכולוגי של כשרים נפשיים

מהי הנפש? היכן אנו חשים וחושבים, אוהבים ושונאים? האם התודעה שלנו היא בנפשנו, או שמא היא הפעילות החשמלית שבמוחנו? ומהו בדיוק ה"אני" שלנו, שאותו אנו חווים בצורה כל כך ישירה ואינטימית, אבל מהותו כל כך נסתרת?

נפש הוא ניסיון מרתק ונועז לפתור את החידות הללו. המחבר מפריך את ההשקפה הרווחת שהמוח הוא סיבת הנפש, וטוען, בה בעת, כי ההפרדה המקובלת בין הגופני לנפשי הוא מיתוס. ספר חובה לכל חובבי הפילוסופיה והפסיכולוגיה.

משבחי הביקורת בארה"ב על ספרו האנגלי של בן-זאב המערכת התפיסתית, הדן בנושאים דומים:

"סוף סוף מופיע מישהו עם אלטרנטיבה רצינית, הן לתורות הדואליסטיות הישנות המפרידות בין הנפש לגוף, והן לתורה המטריאליסטית הבעייתיית של ימינו. בן-זאב עורך סינתיזה מבריקה בין הרעיונות הפוריים ביותר של אריסטו, קאנט ואחרים, ומצליח להראות שהתאוריה החדשנית שלו תואמת את ממצאיה המדעיים של הפסיכולוגיה המודרנית יותר מכל מתחרותיה.

… זהו ספר חובה לכל המתעניינים בהיוצרות התפיסה, בהתגבשותה של ההכרה, ובשאלת היחסים שבין הגוף והנפש… סוף סוף יש לנו תאוריה של נפש ושל תפיסה שגם פילוסופים בעלי גישה מדעית יוכלו לחיות איתה בשלום".

The Review of Metaphysics, September 1995

אהרון בן-זאב (47) משמש זה תשע שנים פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה, והיה אורח באוניברסיטאות פיטסבורג וטורונטו. הוא פירסם יותר משבעים מאמרים וספרים בחו"ל במיגוון רחב של נושאים: המערכת התפיסתית, פילוסופיה של המדע, רגש והרגשות, אהבה ותשוקה, פילוסופיה של הפסיכולוגיה, טיבה של הרכילות, אריסטו.

בשיתוף עם הוצאת כנרת, זמורה- ביתן, דביר. תשנ"ט 1999, 234 עמ', 59 ש"ח

לרכישה: כנרת, זמורה – ביתן, דביר